Întreținerea Motouneltelor De Cosit

4.1K

Program de întreținere

ÎntreținereaZilnicSăptămânalLunar
Curățați suprafața exterioarăx
Verificați dacă hamul este deterioratx
Examinați sistemul de deblocare al mecanismului de deblocare rapidă de pe ham, pentru a vedea dacă nu prezintă daune și pentru a verifica funcționarea corectă a acestuiax
Verificați opritorul pârghiei de accelerație și pârghia de accelerațiex
Verificați ca accesoriul de tăiere să nu se rotească la turația de mers în golx
Verificați comutatorul de oprirex
Examinați apărătoarea accesoriului de tăiere, pentru a identifica eventuale deteriorări sau fisurix
Asigurați-vă de montarea corectă a lamei fierăstrăului sau a lamei de tăiat iarba.
Asigurați-vă că lama ferăstrăului sau lama de tăiat iarba este ascuțită și nu este deteriorată
x
Examinați flanșa de susținere, pentru a vedea dacă nu prezintă deteriorări și fisuri. Înlocuiți dacă este deterioratx
Examinați capul de tuns, pentru a vedea dacă nu prezintă deteriorări și fisuri. Înlocuiți dacă este deterioratx
Examinați mânerul pentru a vedea dacă nu prezintă deteriorări și asigurați-vă că este corect montatx
Strângeți complet șurubul de blocare al accesoriilor de tăiere utilizând o cupă de susținerex
Strângeți complet contrapiulița accesoriilor de tăiere cu o contrapiulițăx
Verificați apărătoarea pentru transport pentru a vedea dacă nu prezintă deteriorări și asigurați-vă că poate fi montată corectx
Verificați etanșeitatea motorului, a rezervorului de combustibil și a conductelor de combustibilx
Curățați filtrul de aer. Înlocuiți dacă este deterioratx
Strângeți șuruburile și piulițelex
Verificați demarorul și firul acestuia, pentru a vedea dacă nu prezintă deteriorărix
Examinați unitățile de amortizare a vibrațiilor, pentru a identifica eventuale deteriorări și fisurix
Verificați bujiax
Curățați sistemul de răcirex
Curățați sau înlocuiți sita parascânteix
Curățați suprafața exterioară a carburatorului și zona din jurul acesteiax
Verificați ca angrenajul conic să fie umplut pe trei sferturi cu unsoarex
Verificați filtrul de combustibil din punctul de vedere al contaminării și furtunul de combustibil pentru a vedea dacă prezintă crăpături și alte defecte. Înlocuiți dacă este necesarx
Verificați toate cablurile și conexiunilex
Verificați dacă sunt uzate ambreiajul, arcurile ambreiajului și tamburul ambreiajului. Înlocuiți dacă este necesarx
Înlocuiți bujiax
Curățați sau înlocuiți sita parascânteix
Lubrifiați arborele conducătorx

 

Curățarea amortizorului de zgomot

Dacă amortizorul de zgomot al produsului dvs. prezintă o sită parascântei, curățați-o săptămânal cu o perie de oțel. Înlocuiți sita parascântei dacă este deteriorată.

O sită parascântei blocată determină încălzirea excesivă a motorului și are ca rezultat deteriorarea cilindrului și a pistonului.

Curățarea sistemului de răcire și a clicheților de pornire

Curățarea sistemului de răcire și a clicheților de pornire

Sistemul de răcire include:

  • Priza de aer de pe demaror (A)
  • Aripioarele de pe volantă (B)
  • Aripioarele de răcire de pe cilindru (C)
  • Capacul cilindrului (D)
  • Clichetele de pornire (E) situate pe volantă

Curățați sistemul de răcire săptămânal sau mai frecvent, dacă este necesar.

  1. Scoateți capacul demarorului și capacul cilindrului.
  2. Curățați sistemul de răcire cu o perie.
  3. Verificați să nu existe murdărie pe clichetele de pornire și în zona din jurul lor.
  4. Curățați în jurul clichetelor de pornire cu o perie, pentru a vă asigura că se pot mișca ușor.

Filtrul de aer

Îndepărtați praful și mizeria de pe filtrul de aer pentru a o păstra curată pentru a preveni:

  • funcționarea defectuoasă a carburatorului;
  • problemele la pornire;
  • pierderea puterii motorului;
  • uzura inutilă a pieselor motorului;
  • consumul de carburant prea ridicat.  

Curățați filtrul de aer la fiecare 30 de ore sau mai frecvent dacă se lucrează în condiții de praf excesiv

Verificarea filtrului de aer de burete

Verificarea filtrului de aer de burete

  1. Scoateți capacul filtrului de aer.
  2. Deschideți cele 2 elemente de blocare cu declic care susțin cadrul filtrului.
  3. Îndepărtați cadrul filtrului și filtrul de aer.
  4. Verificați și curățați carcasa filtrului de aer cu o perie.
  5. Spalati prin compresie cu detergent de vase, fara sa frecati, filtrul de burete.
  6. Uscati buretele departe de sursa de caldura.
  7. Ungeti prin compresie cu cateva picaturi de ulei buretele.
  8. Examinați filtrul de aer. Înlocuiți filtrul de aer dacă este deteriorat.
Verificarea filtrului de aer de hârtie

Verificarea filtrului de aer de hârtie

  1. Scoateți capacul filtrului de aer.
  2. Deschideți cele 2 elemente de blocare cu declic care susțin cadrul filtrului.
  3. Îndepărtați cadrul filtrului și filtrul de aer.
  4. Verificați și curățați carcasa filtrului de aer cu o perie.
  5. Examinați filtrul de aer. Înlocuiți filtrul de aer dacă este murdar sau deteriorat.
Verificarea filtrului de aer de nailon

Verificarea filtrului de aer de nailon

Verificarea filtrului de aer de nailon

  1. Scoateți capacul filtrului de aer
  2. Scoateți elementele de blocare cu declic care susțin filtrul de aer.
  3. Scoateți filtrul de aer.
  4. Verificați și curățați carcasa filtrului de aer cu o perie.
  5. Examinați filtrul de aer. Curățați filtrul de aer cu apă caldă și săpun.

Înlocuiți un filtru de aer care este deteriorat.

Verificarea angrenajului conic

Verificarea angrenajului conic

Angrenajul conic este pe trei sferturi umplut cu unsoare din fabrică. Înainte de utilizare, asigurați-vă că nivelul de unsoare nu s-a modificat. Utilizați unsoare specială Husqvarna.

Pentru inlocuirea unsorii apelati la un service autorizat.

Ungerea arborelui conducător

Ungeți arborele conducător la interval de 3 luni. Dacă nu cunoașteți bine procedura, permiteți ajutorul unui agent de service.

Ascuțirea cuțitului pentru iarbă și a lamei de tăiat iarba

Ascuțirea cuțitului pentru iarbă și a lamei de tăiat iarba

  • Pentru a ascuți în mod corect cuțitul pentru iarbă sau lama de tăiat iarba, consultați instrucțiunile aferente accesoriului de tăiere.
  • Ascuțiți în mod egal toate muchiile, pentru a asigura echilibrul.
  • Utilizați o pilă plată, cu danturare simplă.

Eliminați întotdeauna o lamă deteriorată. Nu încercați să îndreptați o lamă îndoită sau răsucită și să o refolosiți.

Ascuțirea lamei de ferăstrău

Ascuțirea lamei de ferăstrău

  • Asigurați-vă că produsul și lama dispun de sprijin suficient atunci când ascuțiți.
Ascuțirea lamei de ferăstrău
  • Utilizați o pilă rotundă de 5,5 mm, cu mâner
  • Țineți pila sub un unghi de 15°.
Ascuțirea lamei de ferăstrău
  • Ascuțiți un dinte al lamei de ferăstrău la dreapta și pe următorul la stânga, consultați ilustrația.
  • Ascuțiți în mod egal toate muchiile, pentru a asigura echilibrul lamei.
  • Reglați pasul lamei la 1 mm, cu unealta de configurare recomandată.

Eliminați întotdeauna o lamă deteriorată. Nu încercați să îndreptați o lamă îndoită sau răsucită și să o refolosiți.

Verificarea bujiei

Verificarea bujiei


Folosiți întotdeauna tipul recomandat de bujie. Tipul incorect de bujie poate defecta produsul.

  • Verificați bujia dacă motorul nu are putere, nu pornește ușor sau nu funcționează corect la turați de mers în gol.
  • Pentru a reduce riscul prezenței materialelor nedorite la electrozii bujiei, respectați aceste instrucțiuni:

a) Asigurați-vă că turația de mers în gol este corect reglată.
b) Asigurați-vă că amestecul este corect.
c) Asigurați-vă că filtrul de aer este curat.

  • Dacă bujia este murdară, curățați-o și asigurați-vă ca distanța dintre electrozi este corectă.
  • Înlocuiți bujia atunci când este necesar.
Close
Agropataki.ro © Copyright 2022. Toate drepturile rezervate.
Close